Τετάρτη, 30 Απριλίου 2014

Ο ΜΑΪΟΣ ΜΑΣ ΕΦΤΑΣΕ


Mayday-mayday=Σήμα εκτάκτου ανάγκης.
Με άλλα λόγια.
SOS=Σάλτσα ….

Τρίτη, 29 Απριλίου 2014

Περασμένα μεγαλεία . Μαθαίνοντας τα να κλαις….


Η γεωργία του παρελθόντος



Από τα πιθάρια των Μινωιτών μέχρι τις κροκοσυλλέκτριες κι από τους ψαράδες της Σαντορίνης μέχρι τα Θεσμοφόρια, η αρχαία Ελλάδα αναγνωρίζει τον εαυτό της, εκτός από τη Φιλοσοφία, τις Τέχνες και τα Γράμματα, μέσα από τη γεωργία, με προστάτιδα φυσικά τη θεά Δήμητρα.
Έστω κι αν στο πέρασμα των χρόνων είδε την αίγλη της να χάνεται από τους προστάτες των σπόρων, Αγίους Γεώργιο και Δημήτριο, που ούτε τα ονόματά τους φυσικά είναι τυχαία, και τον Προφήτη Ηλία να παίρνει κεφάλι στους κτηνοτρόφους.
Η γεωργία υποθέτουν οι επιστήμονες ξεκίνησε γύρω στο 10000 π.Χ. και ήταν η μεγαλύτερη επαναστατική αλλαγή, αφού ο άνθρωπος μετά το ρόλο του κυνηγού-τροφοσυλλέκτη εγκαταστάθηκε, έμαθε να καλλιεργεί και να δημιουργεί ανάπτυξη. Πιο σύγχρονες θεωρίες, υποστηρίζουν πως γεωργία και κτηνοτροφία αναπτύχθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα χρονικά πολύ νωρίτερα, δηλαδή πριν από 18.000 ως 32.000 χρόνια, όταν λύκοι ακολουθούσαν τους κυνηγούς προς αναζήτηση τροφής και στο πέρασμα των χρόνων ήρθε και η εξημέρωση.
Το παράδοξο είναι ότι ενώ τα επαγγέλματα του γεωργού και του κτηνοτρόφου υποτιμήθηκαν, λόγω δυσκολιών, η αξία του καλού φαγητού ανά τους αιώνες -πέρα από το ζήτημα της «ιερών τροφών»- παρέμεινε αδιαμφισβήτητη.
Η ελιά, αγαπημένο δέντρο της θεάς Αθηνάς, τα ψάρια και τα θαλασσινά, δώρα του θεού Ποσειδώνα, η θεά Άρτεμις κυνηγός, με το ιερό ελάφι της. Κι ο θεός Διόνυσος, ο Βάκχος, ο θεός του κρασιού. Ουσιαστικά οι θεοί, εκτός από παντοδύναμοι, λειτουργούν και ως προστάτες της τροφής, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι ο Ιησούς ευλόγησε τον άρτον και τον οίνον.
Ο Οδυσσέας συναντά κατά την επιστροφή του στην Ιθάκη το χοιροτρόφο του τον Εύμαιο, αφού προηγουμένως έχει δει από κοντά την παρασκευή φέτας από τον Κύκλωπα Πολύφημο. Στο παλάτι του γηραιού και σεβάσμιου βασιλιά Νέστορα το κύριο εμπορεύσιμο προϊόν ήταν το ελαιόλαδο. Τρόποι ακόμη και μεταποίησης των ψαριών ήταν γνωστοί στους Σαντορινιούς από αρχαιοτάτων χρόνων, ενώ στο νεκρομαντείο στο Φανάρι, στην Ήπειρο, όπου γίνονταν νεκρικές τελετές, βρέθηκαν παραισθησιογόνα λούπινα.
Σπόροι και τροφές
Απανθρακωμένα προϊόντα μαρτυρούν πως οι Μινωίτες καλλιεργούσαν δημητριακά, όσπρια, λαχανικά στους κήπους, ενώ ασχολούνταν κυρίως με την παραγωγή ελαιολάδου, σταριού και κρασιού. Μάλιστα, προτού ασχοληθεί συστηματικά ο Ιπποκράτης με τα βότανα, είχαν ήδη ασχοληθεί οι Μινωίτες.
Τα «Θεσμοφόρια», σ' ανάμνηση της άφιξης της θεάς Δήμητρας στην Ελευσίνα, ήταν η πιο γνωστή γιορτή της αρχαιότητας για το θέμα των σπόρων και ήταν κατ' εξοχήν γυναικεία γιορτή (εξ ου κι οι «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη). Κάθε φθινόπωρο, δηλαδή ουσιαστικά την περίοδο που ξεκινούν οι αγροτικές εργασίες, οι αρχαίες Ελληνίδες ξεκινούσαν το εορταστικό τυπικό προς τιμήν της θεάς Δήμητρας και της κόρης της Περσεφόνης. Όσο διαρκούσαν τα Θεσμοφόρια απαγορευόταν αυστηρά στους άντρες να μπουν στους ναούς, ειδάλλως τιμωρούνταν με τύφλωση ή ακόμη και με θάνατο. Η γιορτή, που διαρκούσε 4-5 ημέρες, συνέπιπτε στην ημερομηνία με το μνημόσυνο του Όσιρη στην Αίγυπτο.
Στο βιβλίο της Αμαλίας Ηλιάδη για τη «Διατροφή των αρχαίων Ελλήνων», ο Τριπτόλεμος ξεκινά από την Αττική για να διδάξει την καλλιέργεια του σίτου σ' όλη την οικουμένη. Μέλι, κρασί, όσπρια, λαχανικά, φρούτα, κρέας πουλερικών και κυρίως το ψωμί από κριθάρι και τα ψάρια δεν έλειπαν από το τραπέζι του αρχαίου Αθηναίου, σημειώνει η συγγραφέας, η οποία τονίζει πως ο Ηρακλής έτρωγε ένα ζωμό από μπιζέλια. Οι αρχαίοι Αθηναίοι, σημειώνει, ήταν λιτοδίαιτοι, ενώ υπήρχε πρόβλημα με το πότισμα των χωραφιών. Στα σπίτια των αρχόντων, ωστόσο, όπως διαφαίνεται στις κωμωδίες του Αριστοφάνη, σημαντική θέση είχαν και τα σύκα.
Οι μύθοι του Αισώπου για το βοσκό και το βασιλιά, για το γεωργό και τους γιους του αντικατοπτρίζουν μεγάλες χρονικές περιόδους της ανθρωπότητας, ενώ δεκάδες δημοτικά τραγούδια, παροιμίες, εκφράσεις αναφέρονται στο γεωργικό, ποιμενικό, αλλά κι αλιευτικό βίο κ.ά. Πολλές απ' τις ζωομορφικές μεταμφιέσεις που πραγματοποιούνται και σήμερα κυρίως στη βόρεια και κεντρική Ελλάδα κατά κανόνα τον Γενάρη και την περίοδο της Αποκριάς πανελλαδικά, ανάγονται σε προχριστιανικές τελετές, γονιμικές δηλαδή τελετουργίες, με στόχο τον εξευμενισμό του ενιαυσίου δαίμονα για τη βελτίωση της σοδειάς: Ραγκουτσάρια, Μπαμπούγερα, παρωδίες γαμήλιων τελετών, τελετουργικά οργώματα, με χαρακτηριστικό το έθιμο του Καλόγερου, που γίνεται συνήθως από τις κοινότητες των Αναστενάρηδων στη Μακεδονία.
Οι τελετουργικές πυρές με τον καθαρτήριο ρόλο της φωτιάς, που γίνονται τις Απόκριες, κατά την Ανάσταση με το κάψιμο του Ιούδα, αλλά και το καλοκαίρι με τον Αϊ-Γιάννη Κλήδονα, εκτός από προστασία απέναντι στους δαίμονες, που θα επιχειρούσαν να καταστρέψουν τη σοδειά, είχαν και πρακτική σημασία.
Πέντε κουζίνες
Η λίστα των τροφίμων του ελληνικού τραπεζιού διευρύνθηκε, αφ' ενός διότι πολλές εισαγόμενες καλλιέργειες ήρθαν κι έμειναν στο διάβα των αιώνων, αφ' ετέρου διότι μόλις τον 20ό αιώνα άλλαξε ο τρόπος συντήρησης, αφού το ψυγείο σήμανε επανάσταση στη διατροφή.
Η ελληνική κουζίνα λόγω παράδοσης μπορεί να διαχωριστεί σε 5 διαφορετικές: κρητική (μεσογειακή διατροφή με ελαιόλαδο, χόρτα κ.ά.), βορειοελλαδίτικη/στεριανή (βούτυρο, κρέας, κυνήγι), επτανησιακή (μεσογειακή διατροφή επηρεασμένη από τη μακρόχρονη κατοχή ιταλικών φύλων), νησιωτική (μεσογειακή διατροφή αλλά με έμφαση σε ψάρια, θαλασσινά), βυζαντινή/πολίτικη (κουζίνα με πιο πολύ βούτυρο, περίτεχνες γεύσεις και συνδυασμούς).
Για πρώτη φορά το 2013, η γιορτή των Θεσμοφορίων επανήλθε στο προσκήνιο από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και θα μπορούσε να εξελιχθεί υπό προϋποθέσεις σ' ένα σημαντικό αγροτουριστικό και πολιτιστικό θεσμό. Την ίδια στιγμή ιδιαίτερη βαρύτητα θα έπρεπε να δώσουν οι κρατούντες και στα Ανθεστήρια, μια αρχαιοελληνική γιορτή, που σχετίζεται με τα λουλούδια και μια πτυχή της βλέπουμε κάθε Πρωτομαγιά στην Κηφισιά, τη Νέα Σμύρνη κ.α.
Άννα Στεργίου
Πηγή: www.enet.gr



Δευτέρα, 28 Απριλίου 2014

Ρουσφέτι πρώτο!



Όποια φίλη.
Υποστηρίκτρια. 
Φτιαγμένο.
Με τα χεράκια της.
Μόλις βγω Δήμαρχος.
Θα την διορίσω.
Ειδική Συνεργάτιδα.
Ζαχαροπλάστρια.
 Παρά τω Δημάρχω. 
Δηλαδής....

Η Αρχοντιά της Καθαριότητας.




Πριν λίγες ημέρες σας παρουσίασα  τις προτάσεις μου για το Πρωτογενή Τομέα που κατέθεσα στην επιτροπή Προγράμματος, του συνδυασμού Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Τοπική Αυτοδιοίκηση «Πρώτα ο Άνθρωπος». Σήμερα σας δίνω αυτές που κατάθεσα για τα σκουπίδια. Θα μπορούσα να βάλω και άλλα πράγματα. Όπως για παράδειγμα σε κάθε συνοικία, σε κάθε Δημοτική Ενότητα,  να δημιουργηθεί ένας διαμετακομιστικός σταθμός απορριμμάτων. Δεν το έκανα γιατί, όχι ότι το θεώρησα πολυτέλεια, ή ανεφάρμοστο, αλλά γιατί πιστεύω ότι προτεραιότητα πρέπει να δοθεί σε πιο αναγκαία, βασικά πράγματα. Που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και πολλά χρόνια.
Προτείνω αυτά  τα μέτρα για περιοχές του Δήμου  που γνωρίζω ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, αλλά αν υπάρχουν,  που σίγουρα θα υπάρχουν και αλλού τα ίδια προβλήματα,  να εφαρμοστούν  και εκεί.



Έχει ειπωθεί κατ΄ επανάληψη. Από τη απερχόμενη Δημοτική Αρχή και από τον ίδιο τον κ. Σκουλάκη, ότι ο Δήμος Χανίων είναι η καθαρότερη πόλη της Ελλάδας. Μπορεί στο κέντρο να είναι και έτσι. Ή στη παλιά πόλη. Και όχι πάντα. Αργίες και Σαββατοκύριακα οι κάδοι παντού ξεχειλίζουν.
Η  κατάσταση με τα σκουπίδια, κυρίως  στη Δημοτική Ενότητα του Ελευθερίου Βενιζέλου  είναι τραγική.
Η πλειονότητα των κάδων των οικιακών απορριμμάτων είναι τοποθετημένοι χωρίς καμία μελέτη, από τις αρχές τις 10ετίας του 80,  έτσι και   εκεί,  που  βόλευε. Και όχι όπως και όπου έπρεπε να είναι τοποθετημένοι. Από τους Καποδιστριακούς Δημοτικούς άρχοντες. Διαχρονικά.  Για να μην τους κόβουν ψήφους. Αλλά και να τους φέρνουν ψήφους.
Δεν πλένονταν σχεδόν ποτέ, παρά μόνο από τη βροχή. Επειδή πάντα ήταν ανοιχτοί. Ανεξάρτητα με το αν ήταν γεμάτοι ή άδειοι.
Πετούσε ο κάθε ένας δημότης, που δεν κατείχε τη παιδεία της σωστής διαχείρισης των οικιακών ή επαγγελματικών του απορριμμάτων, ότι ήθελε, όποτε ήθελε, μέσα ή έξω ή μακριά από τους κάδους. Χωρίς να τιμωρείται.
Πολλοί από αυτούς τους κάδους άδειαζαν, μόνο όταν ξεχείλιζαν από σκουπίδια.
Τα ογκώδη αντικείμενα , όπως στρώματα, παλιές  ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα, μπάζα κλπ, παρέμεναν  παρατημένα, πεταμένα, για ημέρες, ακόμα και εβδομάδες, όπου βόλευε το πέταγμα τους.
Οι κάδοι της ανακύκλωσης ήταν σπανιότατοι. Που άδειαζαν επίσης σπανιότατα.
Με τον Καλικρατικό Δήμο των Χανίων και παρά τις προεκλογικές υποσχέσεις, της απερχόμενης  δημοτικής αρχής,  ότι θα δοθεί έμφαση στη καθαριότητα του Δήμου και στην αποκομιδή των σκουπιδιών, δεν άλλαξε κάτι προς το καλλίτερο. Το αντίθετο έγινε. Η κατάσταση χειροτέρεψε.
Παρόλο που τα οικιστικά δεδομένα   και οι ανάγκες,  που εν τω μεταξύ έχουν προκύψει,  δεν έγινε καμία ουσιαστική προσπάθεια  βελτίωση της κατάστασης.
Ο συντονισμός για την αποκομιδή   μεταξύ των εμπλεκομένων, ιδιωτών εργολάβων, ΔΕΔΙΣΑ και  υπηρεσιών  καθαριότητας του Δήμου,  ήταν δύσκολος. Ανύπαρκτος. Οι τυχόν μελέτες που υποτίθεται ότι έγιναν για την επανατοποθέτηση ή νέα  τοποθέτηση κάδων, όπου χρειαζόταν, ήταν ανεπαρκέστατες με σαφέστατες ενδείξεις παρεμβάσεων. Για τους ίδιους ψηφοθηρικούς λόγους.  
Ακόμα και με τη  διαπλάτυνση και ωραιοποίηση της Σοφοκλή Βενιζέλου.
Οι κάδοι απορριμμάτων,  θα τοποθετούνταν,   κατόπιν μελέτης εκεί που πρέπει. Ειπώθηκε από την εξαγγελία του έργου. Επαναλήφθηκε πολλές φορές. Σε κάθε ευκαιρία. Σοφοί μελετητές εποίησαν την μελέτη.
Με την ίδια παραδοσιακή σοφία, γραμματείς,  φαρισαίοι και εργολάβοι την υλοποίησαν. Όταν άρχισε να εφαρμόζεται η μελέτη τοποθέτησης των κάδων στη Σοφοκλή Βενιζέλου, ως αφελής δημότης,  κατέθεσα αίτηση στο Δήμο ζητώντας αντίγραφο της μελέτης και το σκεπτικό τοποθέτησης των κάδων, από τη διασταύρωση με την Οδό Αγίας Μαρίνας έως τη διασταύρωση με την Οδό Ηρακλέους.  Αριθμός πρωτοκόλλου  64980 και ημερομηνία κατάθεσης της την 29η Αυγούστου 2011. Απευθυνόταν στην Επιτροπή Καθαριότητας και  στον τότε υπεύθυνο Αντιδήμαρχο Κεμεσίδη Μανώλη. Ακόμα περιμένω επίσημη απάντηση. Άκουσα όμως άναυδος, στο τηλέφωνο,  τον Αντιδήμαρχο να μου λέει «τώρα τι ψάχνεις, μελέτη δεν υπάρχει».  Πρέπει να έλεγε την αλήθεια. Γιατί και να υπήρχε, έτσι όπως εφαρμόστηκε, φαίνεται πεντακάθαρα, ότι έχει υποστεί παρεμβάσεις. Από δημοτικούς συμβούλους, προέδρους τοπικών συμβουλίων, γραμματέων αλλά και προϊσταμένων. Ως είθισται…. 
Οι δε … μαγαρίζοντες δημότες εξακολουθούν να παραμένουν ατιμώρητοι, παρά τα όσα προβλέπονται. Σαν λύση σε αυτό το πραγματικά μεγάλο πρόβλημα, που έχει να κάνει με την δημόσια υγεία και την εικόνα πολιτισμού του Δήμου Χανίων, ολόκληρου και όχι μόνο του κέντρου και του παλιού λιμανιού, αποφασίσθηκε η αύξηση των δημοτικών τελών. Η … « κασμιρένια κουστουμιά», ανά τετραγωνικό μέτρο κατοικίας. Για να μην χειροτερέψει η κατάσταση. Και όχι να βελτιωθεί. Με τη βούλα και του Δημοτικού Συμβουλίου. Έστω, κατά πλειοψηφία.
Η σημερινή κατάσταση έχει ελάχιστα βελτιωθεί. Οι κάδοι δεν αδειάζουν κάθε ημέρα. Άσχετα με το αν περνά ή δεν περνά το απορριμματοφόρο. Μόνο αν είναι γεμάτοι αδειάζουν. Αν όμως αδειάσουν πλένονται τουλάχιστον! Σε όλη τη περιοχή υπάρχουν μικρές χωματερές ογκωδών αντικειμένων, μπαζών κλπ. Κυρίως στους παράλληλους του ΒΟΑΚ. Που μπορεί να περάσουν και μήνες για να απομακρυνθούν.
Οι μπλε κάδοι της Ανακύκλωσης είναι ελάχιστοι και σπάνιοι. Όσο πιο έξω από την πόλη, τόσο πιο λίγοι. Οι περισσότεροι δε από αυτούς είναι τοποθετημένοι με ρουσφετολογικά κριτήρια μέσα σε προαύλια επιχειρήσεων, στα οποία οι δημότες που θέλουν να ανακυκλώνουν δεν έχουν πρόσβαση ελεύθερη. Επίσης δεν αδειάζουν τακτικά. Το απορριμματοφόρο περνά μία φορά κάθε 10 ή 15 ημέρες!
Κίτρινοι κάδοι ανακύκλωσης δεν υπάρχουν.
Για να βελτιωθεί η κατάσταση πρέπει να υπάρξει αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του Δήμου και συντονισμός με τη ΔΕΔΙΣΑ ή τους εργολάβους. Πρέπει να γίνει μία συνολική μελέτη επανατοποθέτησης των κάδων, με κριτήριο όχι σε κάθε πόσα μέτρα θα τοποθετηθούν οι κάδοι, αλλά με το πόσες οικογένειες και επιχειρήσεις θα καλύπτει ο κάθε κάδος.
Πρέπει να αυξηθούν οι κάδοι όλων των ειδών  ανακύκλωσης για μείωση του όγκου των σκουπιδιών.
Πολλοί είναι εκείνοι οι δημότες που δεν έχουν τη παιδεία της ορθής διαχείρισης των απορριμμάτων τους. Ή δεν γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους. Πρέπει να γίνει μία μεγάλη προσπάθεια-καμπάνια ενημέρωσης τους  από πλευράς του Δήμου. Σε αυτό θα μπορούσαν οι τοπικοί ραδιοφωνικοί και οι τηλεοπτικοί σταθμοί, στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής τους ευθύνης να δημιουργήσουν σε συνεργασία με το Δήμο μικρά ενημερωτικά σποτάκια και τα οποία θα αναμεταδίδουν. Και τέλος, επιτέλους πρέπει οι δημότες που δεν είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, να αντιμετωπίσουν τις κυρώσεις που προβλέπονται.

Σε γειτονιές όπου η άναρχη δόμηση, χωρίς σχέδιο πόλεως, δημιούργησε, μικρούς, στενούς ή αδιέξοδους δρόμους με πυκνή δόμηση, τα απορριμματοφόρα εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να εισέλθουν σε αυτούς. Έτσι η συσσώρευση των κάδων και των σκουπιδιών σε κεντρικότερους παράλληλους ή κάθετους δρόμους είναι μεγάλη, δημιουργώντας εστίες μόλυνσης. Καλό θα ήταν σε αυτές τις περιοχές να επεκταθεί το σύστημα αποκομιδής «Πόρτα – Πόρτα»Με ταυτόχρονη διαλογή των σκουπιδιών στην πηγή τους. Δηλαδή από τους ίδιους τους δημότες.. Τέτοιες περιοχές είναι:
·        Στα Λιβάδεια νότια και βόρεια  της Οδού Αλέξανδρου Παναγούλη.
·        Στο Κουμπέ δυτικά της οδού του Αγίου Στεφάνου.
·        Στη Σοφοκλή Βενιζέλου, δεξιά και αριστερά από τη Γογονή μέχρι και τη ΔΕΗ.
·        Στη ίδια οδό πάντα δεξιά και αριστερά από τις Εργατικές Κατοικίες μέχρι και την οδό Ηρακλέους στο Κόκκινο Μετόχι.
·        Δεξιά και αριστερά στην οδό Μουρνιών από τη Γογονή μέχρι λίγο πριν το  Μετόχι του Βρόντου.
·        Στην οδό Ελευθερίας στο Πασακάκι, από τη Γογονή μέχρι και το Μετόχι του Στύλου. 


Υ.Γ: Έχω τραβήξει εκατοντάδες φωτογραφίες με θέμα την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί, σχετικά με τα σκουπίδια. Τις κρατώ στα αρχεία μου. Κάποια στιγμή θα χρειαστούν. Πιθανώς για τα «πούπουλα» που τους έχω τάξει. Πολλές από αυτές τις έχω κοινοποιήσει και στον κ. Βάμβουκα. Από πέρυσι το καλοκαίρι. Χώρια από αυτές που έχει τραβήξει ο ίδιος. Στη περιβόητη βόλτα μας. Ελπίζω, να τις θυμάται…..  


Κυριακή, 27 Απριλίου 2014

Αυτοί είμαστε.



Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Τοπική Αυτοδιοίκηση «Πρώτα ο Άνθρωπος»:

Σήμερα, δίνουμε στη δημοσιότητα το ψηφοδέλτιο της Πρωτοβουλίας Πολιτών «Πρώτα ο Άνθρωπος», το οποίο και αποτελεί την αιχμή του δόρατος και την μοναδική ελπίδα για να μπορέσει ο Δήμος στις επόμενες εκλογές να αλλάξει σελίδα.
Ελπίδα για κοινωνική αλληλεγγύη ώστε άστεγοι, πεινασμένοι, ανασφάλιστοι να έχουν μια διαφορετική αντιμετώπιση από τη Δημοτική Αρχή.
Για να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο το ανθρώπινο δυναμικό και η περιουσία του Δήμου, για τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών του.
Για να αναπτύξουμε μια δημιουργική και παραγωγική συνεργασία σε όλους τους τομείς με το Πολυτεχνείο, το ΤΕΕ, το ΜΑΙΧ, το ΓΕΩΤΕΕ, το Ινστιτούτο Υποτροπικών και Ελαίας..
Για να αξιοποιήσουμε τον επιστημονικό και τεχνικό πλούτο, τη φαντασία και την ευρηματικότητα της νεολαίας.
Για να αναλάβει ο δήμος, την προώθηση λύσεων στο ζήτημα της σχολικής στέγης, αξιοποιώντας και ξεκαθαρίζοντας νομικά τα οικόπεδα που υπάρχουν.
Για να αξιοποιήσει μελέτες που αφορούν την ενεργειακή κάλυψη δημόσιων κτιρίων με τη χρήση της ηλιακής ενέργειας.
Για να αντιμετωπίσει με ολοκληρωμένο σχέδιο τα ζητήματα της κυκλοφορίας και την χρήση των κοινόχρηστων χώρων.
Για να συμβάλει ο δήμος, στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης και συμμετοχικών διαδικασιών με τους πολίτες ώστε να λυθούν προβλήματα μεταξύ κατοίκων και καταστηματαρχών της πόλης μέσα από ολοκληρωμένα διαχειριστικά σχέδια.
Να συμβάλει στην εικόνα μιας πόλης διακριτής σε παγκόσμιο επίπεδο, ώστε να είναι ενεργή τουριστικά καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Για να αναδείξουμε τον μεγάλο πλούτο των περιαστικών δημοτικών διαμερισμάτων με δίκτυα πολιτιστικών και φυσιολατρικών διαδρομών.
Να συμβάλει ο δήμος στην ενδυνάμωση των τοπικών επιχειρήσεων, να στηρίξει την αγροτική παραγωγή και κτηνοτροφία, να δημιουργήσει δίκτυα μεταξύ πρωτογενούς και τριτογενούς τομέας.
Το ψηφοδέλτιο μας ανοίγει το δρόμο ώστε επιτέλους να πάψουν να κυκλοφορούν στον Δήμο οι ίδιοι άνθρωποι, εκείνοι οι παράγοντας που τόσα χρόνια σαν κύρια πρακτική έχουν τα έργα βιτρίνας και τις εξυπηρετήσεις ημετέρων.
Για να πάψει ο Δήμος να υποκρίνεται ότι έχει ουδέτερη στάση απέναντι στις πολιτικές των μνημονίων, ενώ στην πράξη τις στηρίζει.
Για να πάψει ο Δήμος να συμπεριφέρεται σαν φοροεισκπρακτικός μηχανισμός.
Για να αντισταθεί ο Δήμος ενεργά στις μνημονιακές πολιτικές που διαλύουν τις υπηρεσίες του, για να διεκδικήσουμε μαζί με την κοινωνία να αλλάξουν οι πολιτικές που εξαθλιώνουν τις ζωές μας.
Η ίδια η δημιουργία μας, αλλά και ο τρόπος λειτουργίας μας εγγυώνται ένα Δήμο που θα λειτουργεί με Δημοκρατία, Διαφάνεια και συμμετοχή της κοινωνίας στη λήψη και υλοποίηση αποφάσεων.
Για να δώσουμε το Δήμο σε αυτούς που τους ανήκει,
Στους πολίτες του”


Δημοτική Ενότητα Χανίων  
    
ΑΔΑΜΑΚΗΣ Κώστας του Αριστείδη    Καθηγητής Μ.Ε.  
ΑΛΕΞΙΟΥ Ευγενία του Βασιλείου    Αρχιτέκτων συνταξιούχος  
ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ Γιάννης του Εμμανουήλ    Οδοντίατρος  
ΒΕΡΥΚΑΚΗ Ευστρατία του Γεωργίου    Φιλόλογος  
ΒΟΥΛΓΑΡΙΔΗΣ Μηνάς του Κωνσταντίνου    Πνευμονολόγος  
ΒΟΥΡΛΙΩΤΗ Αντωνία (Τόνια)  του Νικολάου    Δικηγόρος  
ΔΗΜΟΣ Κώστας του Παναγιώτη    Δημοσιογράφος  
ΖΕΡΒΑΚΗΣ Στέλιος του Γεωργίου    Εκπαιδευτικός  
ΖΟΥΡΙΔΗΣ Γεώργιος του Γεωργίου    Συvταξιούχος  
ΚΑΡΤΣΩΝΑΚΗΣ Ευάγγελος του Εμμανουήλ    Συνταξιούχος  
ΚΛΟΥΒΙΔΑΚΗΣ Γιάννης του Αντωνίου    Φωτογράφος  
ΚΛΩΝΙΖΑΚΗΣ Μιλτιάδης του Ιωάννη    Πολιτικός Μηχανικός  
ΚΟΡΑΚΑΣ Κώστας του Παναγιώτη    Οδοντίατρος  
ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ Παύλος του Κωνσταντίνου    Εκπαιδευτικός  
ΚΟΥΒΑΤΣΟΣ Δρακούλης-Αθανάσιος (Σάκης) του Φιλίππου    Οδοντίατρος  
ΚΟΥΚΛΑΚΗΣ Κυριάκος του Γεωργίου    Ηλεκτρολόγος-Μηχανικός  
ΚΟΥΡΟΥΣΗΣ Χαράλμπος του Σταύρου    Ογκολόγος  
ΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ Αντώνης του Σπυρίδωνος    Λογιστής  
ΛΕΚΑΚΗΣ Ευθύμης του Γεωργίου    Νομικός -Οικονομολόγος  
ΛΙΒΑΝΙΟΣ Βασίλης του Ιωάννου    Πολιτικός Μηχανικός ΕΔΕ  
ΛΟΥΜΠΟΣ Βασίλης του Δημητρίου    Συνταξιούχος Καθηγητής Μ.Ε.  
ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ Ελένη (Ελέγκω) του Μανούσου    Βιολόγος  
ΜΑΝΩΛΑΚΑΚΗΣ Ευτύχης του Ιωάννου    Επιχειρηματίας  
ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΚΗΣ Γιάννης του Πέτρου    Καλλιτέχνης  
ΜΙΧΕΛΑΡΑΚΗΣ Νίκος του Μιχαήλ    Έμπορος  
ΝΙΚΗΦΟΡΑΚΗΣ Νικηφόρος του Εμμανουήλ    Συνταξιούχος Γυμναστής  
 
ΠΑΓΙΑΥΛΑΣ Νίκος του Ιωάννου    Βιοκαλλιεργητής   
ΠΑΠΑΔΕΡΑΚΗΣ Αντώνης του Αθανασιου    Εκπαιδευτικός  
ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ Βασίλης του Νικολάου    Ιατρός  
ΠΙΤΣΙΤΑΚΗΣ Γιώργος του Γεωργίου    Συνταξιούχος Δάσκαλος  
ΠΟΝΤΙΚΑΚΗ Γεωργία του Εμμανουήλ    Καθηγήτρια  
ΠΟΝΤΙΚΑΚΗΣ Φώτης του Γεωργίου    Δάσκαλος  
ΡΕΤΤΟΣ Άρης του Κωνσταντίνου    Καθηγητής  
ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ Γιάννης Γεράσιμου    Καθηγητής Πολυτεχνείου  
ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ Σπύρος του Κων/νου    Πολιτικός Μηχανικός  
ΣΤΙΒΑΝΑΚΗΣ Δημήτρης του Ευαγγέλου    Εκπαιδευτικός  
ΣΚΟΥΛΟΥΔΗ Άρτεμις του Γεωργίου    Αρχιτέκτων  
ΤΡΟΧΑΛΑΚΗΣ Αντώνης του Φώτη    Ξενοδόχος  
ΤΣΟΥΚΑΤΟΣ Γιάννης του Ευαγγέλου    Αρχιτέκτων-Μηχανικός  
ΤΣΟΥΡΗΣ Γιάννης του Βαρδή    Αρχιτέκτων Μηχανικός  
ΦΑΡΜΑΣΩΝΗ Φωτεινή του Κων/νου    Ελ. Επαγγελματίας  
ΦΑΤΖΙΚΗΣ Στράτος του Μιχαήλ    Αυτοκινητιστής  
ΦΟΥΡΑΚΗ Κατερίνα του Βασιλείου    Καθηγήτρια Γερμανικών  
ΧΡΙΣΤΟΥΛΑΚΗΣ Πέτρος του Ιωάννου    Μηχανικός ΤΕ τμημα Βιοιατρικής  

Δημοτική Ενότητα Ελευθερίου Βενιζέλου  
    
ΒΙΠΙΧ - ΣΚΑΜΝΑΚΗ Ιωάννα του Wlodzimiers    Βιολόγος  
ΔΡΟΣΟΠΟΥΛΟΥ Βασιλική (Βάσω) του Σωτηρίου    Συντ/χος Νοσηλεύτρια  
ΚΑΜΠΑΚΗΣ Αναστάσιος του Γεωργίου    Φυσικός  
ΜΑΡΜΑΤΑΚΗ-ΚΑΤΣΟΥΛΑΚΗ Ουρανία του Μιχαήλ    Εκπαιδευτικός  
ΜΠΕΤΗΣ Κωνσταντίνος-Πέτρος του Λεωνίδα    Πολητής Λαϊκών Αγορών  
ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ Αθανασία του Γρηγορίου    Εκπαιδευτικός  
ΜΑΝΙΟΥΔΑΚΗΣ Ραφαήλ-Αθανάσιος του Ζαφηρείου    Φοιτητής  
ΜΠΑΤΣΑΚΗΣ Δημήτρης του Κωνσταντίνου    Οικοξεναγός  
ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ Μιχάλης του Γεωργίου    Οικοδόμος  
ΣΑΜΑΡΤΖΗΣ Γιώργος του Κυριάκου    Συνταξιούχος Ηλεκτρολόγος  
ΤΖΙΝΕΥΡΑΚΗΣ Νίκος του Εμμανουήλ    Άνεργος  
ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ Ευάγγελος του Ευαγγέλου    Συνταξιούχος Τραπεζικός  
  
Δημοτική Κοινότητα Μουρνιών
      
ΔΑΥΛΙΑΣ Ορέστης του Κωνσταντίνου    Φοιτητής  
ΚΛΟΥΒΑ Γεωργία του Γεωργίου    Οικιακά  
ΚΟΡΔΑ - ΠΕΤΡΑΚΗ Μαρία του Σωτηρίου    Συντ/χος Νοσηλεύτρια  
        
Δημοτική Κοινότητα Νεροκούρου
      
ΚΑΤΣΑΝΕΒΑΚΗΣ Αλέξανδρος του Ιωάννου    Οικονομολόγος  
ΚΟΥΡΗΣ Φραγκίσκος του Βασιλείου    Συντ. Στρατιωτικός  
ΤΖΟΥΓΚΑΡΑΚΗ Παναγιώτα του Αντωνίου    Ιδ. Υπάλληλος
          

Τα υπόλοιπα ονόματα υποψηφίων  σε Ακρωτήρι, Σούδα,  Κεραμιά, Θέρισο, Νέα Κυδωνία  πατήστε εδώ.

Παρασκευή, 25 Απριλίου 2014

Της …. Ψηφοπηγής.


  
Σήμερα είναι η εορτή της Ζωοδόχου Πηγής.
Γιορτάζει το μοναστήρι της Χρυσοπηγής.
Μετά της εμποροπανηγύρεως.
Στη γειτονιά μου.
Όπως κάθε χρόνο, μαζεύει πολύ κόσμο.
Από τη παραμονή κιόλας.
Όπου γίνεται το έλα να σμπρωχτείς.


Αυτό το γνωρίζουν.
Σαφώς.
Οι χρόνιοι.
Τοπικοί άρχοντες.
Σύμβουλοι και παρασυμβουλάτορες.
Ξαμολήθηκαν λοιπόν από νωρίς.
Πλυμένοι.
Χτενισμένοι.
Με τα καλά τους.
Χαμόγελα.
Και ρούχα.
Δεν γνωρίζω αν προσκύνησαν.
Το εικόνισμα της Παναγίας.
Αλλά τη χάρη του λαού.
Τη λάτρεψαν.
Εν όψει εκλογών.
Πέθαναν από νωρίς.
Στο ποδαρόδρομο.
Πάνω κάτω.
Μέσα έξω.
Αγκαλιές.
Φιλιά.
Χειραψίες.
Επιφωνήματα.
Χαχανητά.
Οικειότητες.
Πρόσχαρες κουβεντούλες.
Υποσχέσεις.
Κοκορέματα.


Μόνο μία έκανε την εξαίρεση.
Λόγω ηλικίας.
Και ας παλιμπαιδίζει.
Ως μπεμπέκα.
Ξανθιά.
Την άραξε στο εσωτερικό προαύλιο του Μοναστηριού.
Και δεν το κούνησε ρούπι.
Ούτε η ηγουμένη.
Επί της υποδοχής να ήταν.


Όταν ο κόσμος αραίωσε πολύ.
Η βραδιά θεωρήθηκε πιθανώς πετυχημένη.
Στην συγκομιδή  των ψήφων
Από όλους.
Και την άραξαν.
Ο κάθε ένας και αλλού.
Στις ημιπαίθριες σουβλακερί.
Γιορτάζοντας τα … προνίκια.
Με τους παρατρεχάμενους τους.
Βέβαια.
Έχουν και από αυτούς.
Φανατικούς μάλιστα.
Από τη δεκαετία του 90 που εκλέγονται όλοι.
Μια προίκα.
Τέτοια προίκα.
Τη διαθέτουν.

Πίνοντας  μπυρόνια. 
Και του χρόνου. 
Στα σπίτια τους....

Πέμπτη, 24 Απριλίου 2014

Στα «χωράφια» του Δήμου Χανίων.


Τα λέω.
Τα γράφω.
Τα φωνάζω χρόνια.
Από όπου μπορώ.
Όσο μπορώ.
Σε Βουλευτές.
Ραδιόφωνα.
Τηλεοράσεις.
Εφημερίδες.
Νομαρχιακά Συμβούλια.
Δημοτικά Συμβούλια.
Ημερίδες κλπ.
Με τις διάφορες ειδικότητες που είχα κατά καιρούς.
Ως απλός βιοκαλλιεργητής.
Ή ως Προέδρος του Συνδέσμου Παραγωγών Βιολογικών Προϊόντων Ν. Χανίων.
Του Συνδικαλιστικού οργάνου των βιοκαλλιεργητών.
Είτε ως μέλος του ΔΣ της «γαία».
Πολλά από αυτά.
Αποσπασματικά.
Κάτι σαν τσιτάτα.
Ατάκες.
Κυρίως τα θεωρητικά.
Ακούω.
Ή διαβάζω.  
Να τα επαναλαμβάνουν διάφοροι.
Επιφανό…. φαινόμενοι κατά καιρούς.
Για άλλη μια φορά.
Έκατσα και τα έβαλα σε τάξη.
Τα προσάρμοσα.
Στη παρούσα κατάσταση.
Και τα κατάθεσα.
Στην επιτροπή προγράμματος.
Του συντονιστικού οργάνου.
Ή αλλιώς.
Της Οργανωτικής Επιτροπής.
Της Πρωτοβουλίας Πολιτών για την Τοπική Αυτοδιοίκηση στα Χανιά «Πρώτα ο Άνθρωπος».
Με υποψήφιο Δήμαρχο τον Γιάννη Σαρρή.
Και σας τα παρουσιάζω.
Όντας σίγουρος.
Ότι θα τύχουν μίας καλλίτερης τύχης.
Από πλευράς εφαρμογής.
 
Δήμος Χανίων και Πρωτογενής Τομέας.
Η πολιτική της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής, παρά τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν, αν εξαιρέσουμε το πανηγύρι του «Αγροτικού Αύγουστου», ήταν ανύπαρκτη. Ακόμα και για τα στοιχειώδη ή απαραίτητα. Την εξαγγελία  δηλώσεων καταγραφής πχ, από τους υπαλλήλους του Δήμου,  για λογαριασμό του ΕΛΓΑ, των καταστροφών στη παραγωγή, από ακραίες καιρικές συνθήκες (ανεμοθύελλα ή παγετό). Ή τη παρέμβαση-πίεση προς την Αντιπεριφέρεια για την έγκαιρη και σωστή καταπολέμηση του δάκου. Σε αντίθεση με άλλους γειτονικούς δήμους, που έγινε όποτε υπήρξε ανάγκη.
Είναι πολλά όσα πρέπει να γίνουν σε αυτό το τομέα. Καταρχήν υποχρέωση μου είναι να επισημάνω   ότι, η παραγωγή  στη ύπαιθρο & η διάθεση των βιολογικών προϊόντων στις πόλεις έχει συμβάλλει στον θετικό επαναπροσδιορισμό της σχέσης πόλης-υπαίθρου. Η φιλοσοφία της βιολογικής γεωργίας λειτουργεί σαν μια κινητήρια δύναμη ανάπτυξης & προώθησης καινοτόμων δράσεων με επίκεντρο τον άνθρωπο & την ενίσχυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της ταυτότητας των περιοχών που εφαρμόζεται συστηματικά. Η βιολογική γεωργία δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται απλώς ως μία καλλιεργητική πρακτική λίγων ανθρώπων & να υποστηρίζεται με διάφορες επικοινωνιακές «κορώνες». Είναι  κάτι παραπάνω από έκδηλη η ανάγκη για μια στρατηγική αειφορικής ανάπτυξης & ανάληψης συγκεκριμένων δράσεων από όλους μας.
Η ανάπτυξη της παραγωγής βιολογικών προϊόντων στο Δήμο  Χανίων  κρίνεται σημαντική μιας & θα συντελέσει:
- στη μείωση των οικονομικών προβλημάτων των παραγωγών.
- στη μείωση της εξάρτησης από τις επιδοτήσεις.
- στην ανάπτυξη & διατήρηση του αγροτικού χώρου στο δήμο, ειδικά στις προβληματικές περιοχές.
- στην αύξηση των εξαγωγών.
- στην αντιμετώπιση των προβλημάτων ρύπανσης από τις γεωργικές δραστηριότητες & του κόστους απορρύπανσης.
- στο κτίσιμο της εμπιστοσύνης των καταναλωτών σε αγροτικά προϊόντα που παράγονται με πρακτικές & διαδικασίες φιλικές προς τον άνθρωπο & το περιβάλλον.
- στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος που βασίζεται στον αγροτικό χώρο ( γεωγραφικό, κοινωνικό, πολιτισμικό) των Χανίων.
- στη προσέλκυση τουριστών υψηλού επιπέδου με περιβαλλοντικές ευαισθησίες, πράγμα που θα αποτελέσει παράγοντα σοβαρής ανάπτυξης του γνήσιου αγροτουρισμού & του φυσιολατρικού τουρισμού στο δήμο.  Αντίστοιχα, θα διευρυνθεί η τουριστική περίοδος, τουλάχιστον για αυτές τις κατηγορίες τουρισμού.
- στη δημιουργία νέων επενδύσεων & νέων θέσεων εργασίας.
-  στην αποφυγή υποβάθμισης, διατήρηση & βελτίωση των φυσικών πόρων των Χανίων.
Επί του πρακτέου:


·        Να γίνει,  με τη βοήθεια του Δήμου, και χωρίς κηδεμονίες ή «καπελώματα»,  ανασύσταση, επαναδραστηριοποίηση,  σύμφωνα με τις προβλεπόμενες σύγχρονες προδιαγραφές,  των Αγροτικών Συλλόγων ή Συνεταιρισμών, που υπάρχουν μόνο ως σφραγίδες. Να καταγραφούν οι υπάρχουσες υποδομές  (γραφεία, αποθήκες, συσκευαστήρια), οι οποίες ρημάζουν και να ξαναγίνουν χρηστικές. Από τους ίδιους τους αγρότες  ή  από Πολιτιστικούς Συλλόγους ή τον Δήμο.
·        Πρέπει να πραγματοποιούνται με τη βοήθεια πάντα του Δήμου ποικιλία εκδηλώσεων, όχι μόνο ημερίδων, όπου συνήθως η συμμετοχή είναι ελάχιστη, σε συνεργασία με τα ερευνητικά ιδρύματα Ινστιτούτο Υποτροπικών και Ελαίας, ΜΑΪΧ, Πολυτεχνείο, ΤΕΙ Φυσικών Πόρων, για την ενημέρωση των αγροτών πάνω σε θέματα της Έρευνας για την απόκτηση της απαιτούμενης τεχνογνωσίας και κατάρτισης. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να επιτευχθεί αναδιάρθρωση των καλλιεργειών, ανάπτυξη της βιολογικής γεωργίας-κτηνοτροφίας,  μείωση του κόστους παραγωγής, βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και σύνδεσης του πρωτογενούς τομέα με το τουρισμό.
·        Με τη βοήθεια του Δήμου και σε συνεργασία πάντα με Ινστιτούτο Υποτροπικών και Ελαίας, ΜΑΪΧ, Πολυτεχνείο, ΤΕΙ Φυσικών Πόρων, και με χρηματοδότηση μέσω των ΕΣΠΑ ή από όπου αλλού μπορεί αυτό να επιτευχθεί,  να γίνει καταγραφή των ντόπιων ποικιλιών καλλιεργήσιμων φυτών & αυτοχθόνων φυλών ζώων. Να δημιουργηθεί  & να αξιοποιηθεί  τράπεζα δεδομένων του πολλαπλασιαστικού υλικού αυτών των φυτών & ζώων.
·        Nότια της πόλεως των Χανίων & στα όρια του ΔΕ Δήμου Ελευθερίου Βενιζέλου, μεταξύ Χρυσοπηγής Κατσιφαριανών και Μετοχιού Καλλιτεράκη, υπάρχει ένας πυρήνας βιολογικών αγροκτημάτων, εκτάσεως αρκετών εκατοντάδων στρεμμάτων, ίσως η μεγαλύτερη σε έκταση στη Κρήτη, όπου καλλιεργούνται ελιές, εσπεριδοειδή, αβοκάντο & κηπευτικά, δηλ. τα βασικά καλλιεργούμενα είδη του νομού. Αν όχι όλη η έκταση (αυτό θα εξαρτηθεί από τις ιδιοκτησίες), σίγουρα ένα μέρος της, να χαρακτηρισθεί ως «Οικολογικό Πάρκο». Στα όρια του Πάρκου αυτού, να δημιουργηθεί, πάντα μέσω των ΕΣΠΑ κλπ,  αν αυτό είναι εφικτό,  ένα Κέντρο γενικής  πληροφόρησης για τη παραγωγή των βιολογικών προϊόντων του νομού.
Το συγκεκριμένο Κέντρο να περιλαμβάνει υπαίθριους χώρους επίσκεψης, μέσω μονοπατιών, χώρο εκδηλώσεων, εκθέσεις όλων των παραγόμενων βιολογικών προϊόντων του νομού, βιβλίων – περιοδικών- έντυπου υλικού με θέμα τη βιολογική παραγωγή. Να είναι επισκέψιμο, από σχολεία όλων των βαθμίδων, καταναλωτές, τουρίστες, φοιτητές, εμπορικούς αντιπρόσωπους & φυσικά αγρότες.
·        Έχει εκδοθεί αρκετά χρόνια πριν, Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προβλέπει τη τροφοδοσία των Παιδικών Σταθμών με Βιολογικά Προϊόντα. Φρούτα και λαχανικά. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχει εφαρμοστεί. Ο Δήμος Χανίων, θα μπορούσε να ξεκινήσει με τους παιδικούς σταθμούς δικαιοδοσίας του, με τοπικά βιολογικά προϊόντα, των οποίων πλέον οι τιμές χονδρικής, δεν διαφέρουν από αυτές των συμβατικών. Βοηθούσης της οικονομικής κρίσης, σε πολλές περιπτώσεις είναι ακόμα φθηνότερες. Επιπλέον η παραγωγή που υπάρχει θα μπορούσε να καλύψει κάλλιστα της ανάγκες των παιδικών σταθμών.
·        Για τη δημιουργία ξεχωριστής λαϊκής αγοράς βιολογικών προϊόντων στα Χανιά, να μην υπάρξει πρόταση, αφού  δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο & δεν υπάρχει αρκετός αριθμός παραγωγών που να συμμετέχουν. Χωρίς νομοθεσία, που να καθορίζει τα της λειτουργίας των πρότυπων λαϊκών αγορών βιολογικών προϊόντων, ποιος μπορεί να αναλάβει τέτοιου είδους ευθύνη;  
Η υπάρχουσα νομοθεσία προβλέπει στις κοινές λαϊκές αγορές οι παραγωγοί βιολογικών προϊόντων να είναι τοποθετημένοι και συγκεντρωμένοι όλοι μαζί. Στις λαϊκές αγορές των Χανίων, αυτό εφαρμόστηκε καταρχήν, σήμερα όμως αυτό δεν ισχύει. Στη λαϊκή αγορά του Σαββάτου,  η τοποθέτηση των  πιστοποιημένων βιοπαραγωγών, προβλέποντας & την πιθανότητα  αύξησης του αριθμού αυτών, να γίνει στην αρχή της Οδ. Μίνωος & στο δεξιό τμήμα αυτής, απέναντι από το 7ο Δημ. Σχολείο. Για τις υπόλοιπες λαϊκές αγορές, καλό θα ήταν να υπάρξει & εκεί διαχωρισμός, εφόσον ο αριθμός των συμμετεχόντων παραγωγών το επιβάλει. Την ιδιαίτερη σήμανση των πάγκων, ούτως ή άλλως θεωρείστε την ως δεδομένη, μιάς & οι βιοπαραγωγοί είναι υποχρεωμένοι να τοποθετούν σε ιδιαίτερο μέρος του πάγκου τους αυτά που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία.
·        Σύνηθες πρόβλημα είναι οι ζωοκλοπές ή οι αγροζημίες, βόρεια ή νότια του ΒΟΑΚ. Πρέπει να ζητηθεί από πλευράς Δήμου περισσότερη αστυνόμευση.
·        Να γίνονται εξαγγελίες καταγραφής για τον ΕΛΓΑ, των ζημιών από ακραίες καιρικές συνθήκες.
·        Σε περιπτώσεις που η δακοκτονία καθυστερεί ή δεν γίνεται όπως θα έπρεπε να παρεμβαίνει ο Δήμος δυναμικά.
·        Απαγόρευση του κυνηγιού,   βορείως του ΒΟΑΚ. Είναι μία περιοχή που ασκείται το κυνήγι, κυρίως μικρών πτηνών αποδημητικών ή μη, παρά το γεγονός ότι είναι πια ημιαστική.


Αυτά τα όχι και λίγα.
Και ο θεός ψηφοφόρος.
Ας βάλει τη ψήφο του…….


Τετάρτη, 23 Απριλίου 2014

Η γλώσσα ανάποδα. Από τη νοστιμιά.



Αυτή την εποχή.
Η ρόκα και το κάρδαμο.
Έχουν ξεπουλιάσει.
Αλλιώς ανθίσει.
Για αυτό είναι δυσεύρετα.
Μπορούμε όμως να κάνουμε θαύματα.
Με τα λουλούδια τους.
Που είναι τρυφερά και μυρωδάτα.
Τα μαζεύουμε.
Τα βάζουμε στο μπλέϊντερ.
Με λάδι.
Αλάτι.
Και σκόρδο αν θέλουμε.
Γίνονται μια πεντανόστιμη σάλτσα.
Που μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
Στις σαλάτες.
Στα μακαρόνια.
Και στα ψητά κρέατα.
Πατέντα του Γιάννη είναι αυτή.
Του Γιάννη Αποστολάκη.
Σεφ του ΜΑΪΧ.
Του έδωσα τα άνθη.
Μου έδωσε ένα βάζο.
Γεμάτο.
Έτοιμο για κατανάλωση.
Ήδη έχω φτιάξει.
Και χτυπήσει.
Μία ξεγυρισμένη μακαρονάδα.
Με ένα δάχτυλο.
Ξυσμένη γραβιέρα από πάνω.
Γιάννη ευχαριστώ….

Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

Η Στράτα των Μουσούρων έγινε Εθνική οδός.


Άστο Αλέξη.


Η θρυλική Στράτα.


Η Στράτα των Μουσούρων.
Έχει πατηθεί.
Και ξαναπατηθεί.
Τσαλαπατημένη κατάντησε.
Στα χρόνια του βαθέως ΠΑΣΟΚ.


Από την Αγία Οικογένεια.
Και τους παρατρεχάμενους τους.
Που μαζευόντουσαν στον Ομαλό.
Τρώγανε.
Στάκες.
Ομαλίσιο σταμναγκάθι.


Φουριάρικα Μαδαρίσια.
Πίνανε.
Κράσους.
Σεληνιώτικους.
Και χορτασμένοι.
Τόριχναν στα ριζίτικα.
Στα αντάρτικα.
Για την "απαλλαγή".
Με πρώτη κυρία της χορωδίας.
Τη Μαρίκα.
Για αυτό βρες άλλο δρόμο.
Αντίστασης.
Λύτρωσης.
Απάτητο…..

Δευτέρα, 21 Απριλίου 2014

Βεβηλώσεις μνήμης.




Έχει πέσει πολύ θανατικό.
Αυτές τις ημέρες.
Στη γειτονιά μου.


Αυτό που με στεναχωρεί.
Βεβαίως,  είναι ότι αποχαιρετούμε κάποιους συνανθρώπους μας,  που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ήμαστε συνδεδεμένοι σε πολλά πράγματα.
Μα περισσότερο όμως.
Ότι μέσα στη στεναχώρια μας πρέπει να φάμε στη μάπα.
Το θεαθήναι των υποψηφίων.
Το οποίο σαν θέαμα μόνο αναγούλα μπορεί να φέρει.
Ειδικά όταν περιμένεις στην ουρά.
Για τα συλλυπητήρια προς τους συγγενείς.
Και έχεις μπροστά σου.
Έναν πρώην Δήμαρχο.
Που κατεβαίνει ως υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος.
Και έναν νυν Δήμαρχο που είναι ξανά υποψήφιος ως Δήμαρχος.
Χαιρετούν και ζητούν αμέσως μετά το «ζωή σε σας, τα συλλυπητήρια μου», την ψήφο των συγγενών.
Έτσι.
Στη ψύχρα.
Στυγνά.
Ντροπή;
Έλα μωρέ!

Σάββατο, 19 Απριλίου 2014

Ιούδες Φλαμπέ…..



Σήμερα καίμε τους Ισκαριώτες.
Αυτούς που μας πούλησαν.
Για μια θέση.
Καρέκλα.
Στο γκουβέρνο.
Του Δήμου.
Και που έχουν το θράσος.
Να μας στέλνουν.
Από το πρωί ευχές.
Μαντινάδες.
Και άλλα δευτοροκλασάτα τσιτάτα.
Τάχα μου.
Αναστάσιμα.
Υπενθυμίζοντας μας.
Τεχνηέντως.
Την υποψηφιότητα τους.
Και πάλι.
Για να μην χάσουν.
Τη βολή τους.
Καλή Ανάσταση.....