Τρίτη, 30 Δεκεμβρίου 2014

Συγνώμη, ποια συγνώμη….



«H ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ (ΑΝΕΚ) ενημερώνει το επενδυτικό κοινό, οτι:
Η Εταιρεία έχει ναυλώσει από την ιταλική εταιρεία “VISEMAR
Di Navigazione S.R.l.”,  το ιταλικής πλοιοκτησίας και σημαίας επιβατικό – οχηματαγωγό πλοίο “NORMAN ATLANTIC” το οποίο εκτελούσε την δρομολογιακή γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα και στο οποίο σημειώθηκε πυρκαγιά τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης-12-2014.
Στο ως άνω πλοίο είχαν διενεργηθεί όλες οι απαιτούμενες κατά νόμο επιθεωρήσεις και είχε  εφοδιασθεί με όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας προκειμένου να αποπλεύσει από τον λιμένα Πατρών.
Δεδομένου ότι το πλοίο δεν αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της Εταιρείας και ότι η Εταιρεία στο πλαίσιο της ως άνω ναύλωσης έχει προβεί σε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, εκτιμάται ότι δεν θα επέλθει σημαντική  επίπτωση στα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας.
Η Εταιρεία θα επανέλθει με κάθε νεώτερη πληροφορία, καθότι βρίσκεται σε εξέλιξη η επιχείρηση εκκένωσης του πλοίου.»



Ποιοι επιβάτες.
Έχασαν.
Την ανθρωπιά τους.
Για να τη βρεί.
Η ΑΝΕΚ.
Μεσοπέλαγα;

Δευτέρα, 29 Δεκεμβρίου 2014

Τα αποκαΐδια μιας ναυτιλιακής εταιρείας «λαϊκής βάσης».




Είναι γνωστό τοις πάσι.
Ότι η ΑΝΕΚ ιδρύθηκε.
 Ως ναυτιλιακή εταιρεία.
Λαϊκής βάσης.
Αμέσως μετά.
Το ναυάγιο του  «Ηρακλείου».
Από το υστέρημα των Κρητικών.
Που ήθελαν.
Να μεταφέρονται.
Από πλοία.
Που θα τους παρέχουν.
Σαν  επιβάτες.
Ασφάλεια.
Και αξιοπρέπεια.
Σήμερα η ΑΝΕΚ.
Πουλά τα πλοία της.
Αφού «πούλησε».
Τις μετοχές του κόσμου.
Στο Χρηματιστήριο.
Αφού απέλυσε.
Εν κρυπτώ.
Εκατοντάδες εργαζόμενους.
Και ναυλώνει.
Άλλα πλοία.
Ξένων συμφερόντων.
Με ελλιπή  πληρώματα.
Ελλιπέστατη ασφάλεια.
Για να μεταφέρει ανθρώπους.
Ανθρώπους.


Σήμερα.
Σχεδόν δύο 24ωρα.
Μετά την πυρκαγιά.
Μετά τα παρασκηνιακά παιχνίδια.
Ανάμεσα σε κυβερνήσεις.
Ναυλωτές.
Ναυλωμένους.
Ασφαλιστικές εταιρείες.
Εξακολουθούν.
Να  λείπουν.
Συνάνθρωποι μας.
Συντοπίτες μας.
Χανιώτες.
Συγγενείς.
Φίλοι.
Γνωστοί.
Να μην έχουν δώσει σημεία ζωής.
Πέρα από ένα αγωνιώδες τηλεφώνημα.
Λίγη ώρα μετά την έναρξη της φωτιάς.
«Καιγόμαστε, πνιγόμαστε».
Υπάρχουν παιδιά ανήλικα.
Επιβάτες και αυτά.
«Διασωθέντα».
Που έχουν χωριστεί από τους γονείς τους.
Οι οποίοι παρέμειναν στο φλεγόμενο πλοίο.
Είναι μόνα τους.
Σε κάποιο Νοσοκομείο.
Κάπου.
Σε κάποια πόλη της Ιταλίας.
Κανείς.
Πρεσβείες.
Υπουργεία.
Δεν ξέρουν.
Να πουν.
Στους συγγενείς.
Που.
Που είναι τα παιδιά.
Γιατί χωρίστηκαν από τους γονείς.
Που είναι οι γονείς.
Γιατί δεν είναι.
Ανάμεσα στους διασωθέντες.


Και η ΑΝΕΚ;
Με μία απλή.
Λιτή.
Ξερή.
Ανακοίνωση.
Καθάρισε.
Ύστερα.
Άκρα του βυθού σιωπή……

Κυριακή, 28 Δεκεμβρίου 2014

Απάντηση;




Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μαγείρων και Πληρωμάτων Ναυαγωσωστικών – Ρυμουλκών για το πλοίο «Norman Atlantic» τονίζουν:
«Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών δεν συμβιβάζεται με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Όπως έχει αποκαλυφθεί πίσω από τα τραγικά ναυάγια, πυρκαγιές κ.ά. βρίσκονται σοβαρές παραλήψεις της αξιοπλοΐας των πλοίων, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες.
Με την πυρκαγιά που ξέσπασε το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη 2014, στο γκαράζ του πλοίου «NORMAN ATLANTIC» με ιταλική σημαία, πλοιοκτησίας «VISEMAR DI NAVIGAZIONESRL», έχει ναυλωθεί από την «ΑΝΕΚ», τέθηκε σε κίνδυνο η ζωή των 478 επιβαινόντων στο πλοίο.
Το γεγονός αυτό έχει γεννήσει πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν με ακρίβεια και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Πρώτο, ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς, αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου και γιατί δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά από την αρχή;
Δεύτερο, με δεδομένο ότι κάθε καθυστέρηση σε περίπτωση πυρκαγιάς εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των επιβαινόντων, γιατί ενώ η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 4 περίπου το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, απομακρύνθηκαν μόνο 150 επιβάτες με σωσίβιες λέμβους και παρέμεινε στο πλοίο μεγάλος αριθμός επιβαινόντων, σε μια περιοχή (ανοικτά της Κέρκυρας) που μπορούν, παρά τις συγκεκριμένες (χωρίς υπερβολές) άσχημες καιρικές συνθήκες, να συμβάλλουν έγκαιρα στην επιχείρηση διάσωσης παραπλέοντα πλοία, πολεμικά πλοία, ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης και ελικόπτερα παντός καιρού;
Τρίτο, Ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, αν είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό, αν δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και οχημάτων, αν η οργανική σύνθεση του πλοίου κάλυπτε τις ανάγκες, και αν ήταν επαρκή και λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης;
Τέταρτο, Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου, πως αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα, που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα «EQUASIS»(www.,equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν την αξιοπλοΐα του «NORMAN ATLANTIC».
Σε κάθε περίπτωση η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο «NORMAN ATLANTIC», ο κίνδυνος για τη ζωή των 478 επιβαινόντων και οι όποιες παραλήψεις στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας, θέτουν με επιτακτικό τρόπο την άμεση πραγματοποίηση συστηματικού ελέγχου στα επιβατικά πλοία για την τήρηση των κανόνων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Το πρώτο ζήτημα που προέχει είναι η χρησιμοποίηση όλων των μέσων και τρόπων για τη διάσωση των επιβαινόντων στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «NORMAN ATLANTIC», δεν χωρά άλλη καθυστέρηση, οι ευθύνες είναι μεγάλες».


Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μαγείρων και Πληρωμάτων Ναυαγωσωστικών – Ρυμουλκών για το πλοίο «Norman Atlantic» τονίζουν:
«Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών δεν συμβιβάζεται με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Όπως έχει αποκαλυφθεί πίσω από τα τραγικά ναυάγια, πυρκαγιές κ.ά. βρίσκονται σοβαρές παραλήψεις της αξιοπλοΐας των πλοίων, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες.
Με την πυρκαγιά που ξέσπασε το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη 2014, στο γκαράζ του πλοίου «NORMAN ATLANTIC» με ιταλική σημαία, πλοιοκτησίας «VISEMAR DI NAVIGAZIONESRL», έχει ναυλωθεί από την «ΑΝΕΚ», τέθηκε σε κίνδυνο η ζωή των 478 επιβαινόντων στο πλοίο.
Το γεγονός αυτό έχει γεννήσει πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν με ακρίβεια και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Πρώτο, ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς, αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου και γιατί δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά από την αρχή;
Δεύτερο, με δεδομένο ότι κάθε καθυστέρηση σε περίπτωση πυρκαγιάς εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των επιβαινόντων, γιατί ενώ η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 4 περίπου το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, απομακρύνθηκαν μόνο 150 επιβάτες με σωσίβιες λέμβους και παρέμεινε στο πλοίο μεγάλος αριθμός επιβαινόντων, σε μια περιοχή (ανοικτά της Κέρκυρας) που μπορούν, παρά τις συγκεκριμένες (χωρίς υπερβολές) άσχημες καιρικές συνθήκες, να συμβάλλουν έγκαιρα στην επιχείρηση διάσωσης παραπλέοντα πλοία, πολεμικά πλοία, ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης και ελικόπτερα παντός καιρού;
Τρίτο, Ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, αν είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό, αν δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και οχημάτων, αν η οργανική σύνθεση του πλοίου κάλυπτε τις ανάγκες, και αν ήταν επαρκή και λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης;
Τέταρτο, Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου, πως αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα, που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα «EQUASIS»(www.,equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν την αξιοπλοΐα του «NORMAN ATLANTIC».
Σε κάθε περίπτωση η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο «NORMAN ATLANTIC», ο κίνδυνος για τη ζωή των 478 επιβαινόντων και οι όποιες παραλήψεις στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας, θέτουν με επιτακτικό τρόπο την άμεση πραγματοποίηση συστηματικού ελέγχου στα επιβατικά πλοία για την τήρηση των κανόνων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Το πρώτο ζήτημα που προέχει είναι η χρησιμοποίηση όλων των μέσων και τρόπων για τη διάσωση των επιβαινόντων στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «NORMAN ATLANTIC», δεν χωρά άλλη καθυστέρηση, οι ευθύνες είναι μεγάλες».



Μόλις 10 λεπτά.
 Έφταναν.
 Να έχω την πλήρη. 
Ολοκληρωμένη. 
Έγκυρη. 
Ενημέρωση. 
Σήμερα το απόγευμα. 
Μέσω της ΕΡΑ Χανίων, από την ΕΡΤopen.   
Και τα κωλοκάναλα,  το τι μαλακίες έδειξαν και είπαν! 
Με τις ώρες. 
Και από ενημέρωση;   
Του Βαρβιτσιώτη.
Το αμήχανο.
 Και εκτός τόπου και χρόνου.
  Κάγκελο……