Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

120.000 Ευρώ ψάχνουν τρόπο να φαγωθούν.



Χρήματα για τις πραγματικές ανάγκες των δημοτών
ή σπατάλη με αδιαφάνεια και υποκρισία;
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την τελευταία χρονική περίοδο απασχόλησαν το δημοτικό συμβούλιο Χανίων, και μάλιστα με αρκετές αντεγκλήσεις, ζητήματα που φέρνουν και πάλι γλαφυρά στο προσκήνιο συγκεκριμένα πολιτικά χαρακτηριστικά της δημοτικής αρχής, όπως η αδιαφάνεια, η υποκρισία, η επικοινωνιακή τακτική.
Κραυγαλέο τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο, στις 5 Απριλίου 2017, δαπάνης ύψους 120.000 ευρώ για τη διοργάνωση στα Χανιά προκριματικών αγώνων του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Μπάσκετ Νέων-Ανδρών (U20), από τις 15 έως τις 23 Ιούλη, αθλητικό γεγονός σημαντικό που αποτελεί για τον τόπο μας ευκαιρία προβολής. Ας δούμε, όμως, το ζήτημα πιο αναλυτικά: Στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής (ΟΕ), στις 30 Μαρτίου 2017, η δημοτική αρχή εισηγήθηκε και, παρά τις διαμαρτυρίες, ψήφισε για το εν λόγω Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Μπάσκετ τη διάθεση πίστωσης 220.000 ευρώ (απόφαση 167/2017 της ΟΕ). Έξι μέρες αργότερα, στο δημοτικό συμβούλιο που ήρθε το θέμα προς ψήφιση, την τελευταία στιγμή ο δήμαρχος έθεσε προς ψήφιση διαφορετική πρόταση, δηλαδή έγκριση δαπάνης 120.000 ευρώ και όχι 220.000 που ήταν η απόφαση της ΟΕ, επικαλούμενος ότι έγινε έρευνα αγοράς και διαπίστωσαν ότι είχαν πέσει 100.000 έξω! Τη στιγμή μάλιστα που η δημοτική αρχή είχε ενημερωθεί από το Δεκέμβρη του 2016 ότι έπρεπε να κλείσει τα  δωμάτια διαμονής των αθλητών και των παραγόντων της FIBA. Ξεκίνησε όμως τη διαδικασία 3 μήνες αργότερα, με αποτέλεσμα, όπως είπε ο δήμαρχος, να βρει ακριβά δωμάτια και χωρίς εκπτώσεις και διάθεση για χορηγίες από τους ξενοδόχους του Νομού.
Ας σημειωθεί ότι μέχρι και σήμερα δεν έχει δοθεί καμία απάντηση στις επίμονες ερωτήσεις μας για το πού ακριβώς προορίζονται αυτά τα χρήματα. Στην Ελλάδα της κρίσης, η  Γενική Γραμματεία Αθλητισμού έχει κωδικό με τον οποίο διαθέτει χρήματα στις ομοσπονδίες για την κάλυψη όλων των εξόδων των αθλητικών αποστολών των ομάδων τους. Είμαστε σίγουροι ότι οι ομοσπονδίες της Γαλλίας, Ιταλίας, Ισπανίας κ.λπ. κάνουν ακριβώς το ίδιο. Αφού, λοιπόν, τα έξοδα διαμονής και διατροφής των ομάδων είναι πληρωμένα από τις χώρες τους, είμαστε περίεργοι να μάθουμε πού ακριβώς θα διατεθούν τα 120.000 ευρώ.
Ας σημειωθεί, επίσης, ότι στο Ρέθυμνο, όπου θα πραγματοποιηθεί ίδιος ακριβώς αριθμός αγώνων της ίδιας φάσης του Πρωταθλήματος, ο Δήμος παρέχει τους αθλητικούς χώρους και δεν συμβάλλει οικονομικά ούτε με 1 ευρώ.
Μήπως ο Δήμος Χανίων αναλαμβάνει το κόστος διαμονής και διατροφής των αθλητών που είναι ήδη πληρωμένα στην Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης; Και τα χρήματα που τυχόν έχει πάρει η Ομοσπονδία από τις αντίστοιχες Ομοσπονδίες του εξωτερικού τι θα γίνουν; Δεν έχει υποχρέωση ο δημοτική αρχή να το ελέγξει και να μη μας απαντά «δεν ξέρω» και «αν έχετε εσείς στοιχεία φέρτε τα»; Γιατί να είστε σίγουροι πως ό,τι στοιχεία υπάρχουν θα τα βρούμε και θα τα φέρουμε ενώπιον των δημοτών.
Συνδεόμενο προκύπτει και το ζήτημα της παραχώρησης ή μη σχολικού χώρου στο Κύτταρο Χαλέπας για τη διεξαγωγή προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών τους θερινούς μήνες. Η πρόταση του Κύτταρου Χαλέπας είναι σοβαρή και προέρχεται από ένα φορέα του οποίου η κοινωνική δράση είναι καθολικά αναγνωρισμένη και δικαίως έχει κερδίσει το σεβασμό και την εκτίμηση της τοπικής κοινωνίας. Ωστόσο, ο νόμος ορίζει σαφώς ότι οι σχολικοί χώροι παραχωρούνται για πολυήμερη χρήση προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης, με συγκεκριμένες δράσεις και συγκεκριμένη διαδικασία εξέτασης του αιτήματος, μόνο στους Δήμους, στους συλλόγους γονέων και στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα. Ο νόμος επίσης ορίζει σαφώς ότι σε πολιτιστικούς και αθλητικούς συλλόγους, όπως είναι το Κύτταρο Χαλέπας, οι χώροι παραχωρούνται μόνο για συγκεκριμένες εκδηλώσεις μονοήμερες. Αρμόδια από το νόμο είναι η Σχολική Επιτροπή του Δήμου, η οποία σύννομα και δημοκρατικά -με πλειοψηφία των μελών της προερχόμενων από τη δημοτική αρχή- απέρριψε το αίτημα του Κυττάρου Χαλέπας και όχι από γραφειοκρατική αγκύλωση και ανίερη συμμαχία των μελών της. Αν παρά τω νόμω γινόταν δεκτό το αίτημα και συνέβαινε κάποιο ατύχημα σε παιδί ή οποιαδήποτε φθορά στο σχολικό χώρο, υπεύθυνοι ενώπιον του νόμου είναι εκείνοι που παραχώρησαν παράνομα το σχολικό χώρο. Επί της ουσίας, πιστεύουμε ότι χρειάζεται να υπάρχουν καθολικά κριτήρια με βάση τα οποία να παραχωρούνται οι σχολικοί χώροι, ώστε να μην αφήνονται περιθώρια για ερμηνεία ανάλογα με το κατά πόσο είναι αρεστή σε οποιαδήποτε δημοτική αρχή η δράση του αιτούντος.
Μπορεί ωστόσο να υπάρξει λύση ώστε να υλοποιηθεί η διεξαγωγή του προγράμματος δημιουργικής απασχόλησης και να βγουν ωφελημένα τα παιδιά; Βεβαίως, από τη μία, μπορεί το αίτημα να γίνει από έναν ή περισσότερους συλλόγους γονέων που τα μέλη τους είναι και μέλη του Κυττάρου Χαλέπας, ώστε και νόμιμη να είναι η διαδικασία και να προέρχεται από τα σπλάχνα του Κυττάρου Χαλέπας. Από την άλλη -και εδώ συναντιούνται τα ζητήματα-, μπορεί ο Δήμος Χανίων να αναλάβει την υλοποίηση του προγράμματος, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, όπως ο νόμος τονίζει για τα παιδιά του Δήμου. Αν, λοιπόν, ο Δήμος είχε διαφορετική ιεράρχηση προτεραιοτήτων, θα μπορούσε ο ίδιος να αξιοοποιήσει την επιδότηση που υποσχέθηκε η δημοτική αρχή στο Κύτταρο Χαλέπας, ύψους 17.000 ευρώ, με τον ίδιο σκόπο, ως άλλωστε όφειλε εκ θέσεως.
Σκεφτείτε πόσα αντίστοιχα προγράμματα θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν με τις 120.000 ευρώ που δίνονται για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Μπάσκετ Νέων-Ανδρών, με μέρος από τις πλέον των 60.000 ευρώ που κατασπαταλήθηκαν για τις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις (εδώ και μήνες περιμένουμε αναλυτική κατάσταση εξόδων χωρίς απάντηση), με τις 15.000 ευρώ που δόθηκαν για το Μαραθώνιο Κρήτης (ακόμα περιμένουμε τις αναλυτικές καταστάσεις εσόδων - εξόδων) ή με τις 500.000 ευρώ που δόθηκαν για την αγορά του κτιρίου στην Τζανακάκη.

--
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ
για την Τοπική Αυτοδιοίκηση,
Πρώτα ο Άνθρωπος

Δεν υπάρχουν σχόλια: