Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Ζήσε Μάη μ΄, να φας… σολάριουμ!




Συναντήθηκαν στο προαύλιο της εκκλησίας. Μετά τη Θεία Λειτουργία. Μακρινοί συγγενείς. Θείος και ανιψιός. Και οι δύο υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι. Σε διαφορετικό συνδυασμό.
Ο θείος συνταξιούχος. Χρόνια εκλεγμένος κατ΄ επανάληψη. Ελέω κόμματος και ψιλό-ρουσφετιών. Μοίραζε χαιρετούρες. Και ω-ράμματα. Με κάρτες. Το μαλλί βαμμένο. Του κοράκου.
Ο ανιψιός πρωτάρης. Ονειροπόλος. Λίγο αφελής. Σαν αυτούς που θέλουν να σώσουν τον κόσμο. Περίμενε σε μια άκρια. Υπομονετικά.  Καπνίζοντας. Να φύγει ο πολύς κόσμος.
- Γεια σου ανίψιο. Πως πάει ο αγώνας;
- Καλά πάει. Δόξα τω Θεώ. Απλώνω λάστιχα. Ανοίγω λάκκους. Κουβαλώ κοπριά. Γεμίζω τους λάκκους. Σκεπάζω τη κοπριά με χώμα. Φυτεύω. Ντοματούλες. Αγγουράκια. Κολοκυθάκια. Τέτοια…
Το μάτι του θείου γυάλισε.
-         Ο προεκλογικός αγώνας, εννοώ.
-         Κοίταξε θείο. Η υποψηφιότητα μου ανακοινώθηκε από την οργανωτική επιτροπή του συνδυασμού. Γράφτηκε το όνομα μου 2 φορές στην εφημερίδα. Έπαιξε πολύ στο διαδίκτυο. Στο ίντερνετ. Μαθεύτηκε.
-         Πως μαθεύτηκε. Αν δεν δώσεις κάρτες. Φυλλάδια. Αν δεν το πεις. Σε όσους πιο πολλούς γίνεται, δεν θα το μάθουν.  Και δεν θα σε ψηφίσουν.
-         Κάρτες δεν τύπωσα. Ούτε πρόκειται. Παρενοχλήσεις ψηφοθηρικές δεν θα κάνω. Ούτε προσωπικά, ούτε με τηλεφωνήματα. Οι γύρες στα καφενεία και τα κεράσματα είναι γήβεντα.  Να πάρω σβάρνα μνημόσυνα και κηδείες, μην σώσω. Ούτε διαφήμιση θα κάνω. Όποιος θέλει ας με ψηφίσει.
-         Μα ετσά δεν θα βγεις. Εγώ έβγαλα κάρτες. Δίνω σε όλους. Και θα βάλω και διαφήμιση στην εφημερίδα.
-         Ας μην βγω. Το χρέος μου ως δημότης. Ως πολίτης το κάνω. Κατέθεσα τις προτάσεις μου, συμμετέχω στα οργανωτικά όπως και όσο  μπορώ. Η βιοπάλη βλέπεις. Πολύς κόσμος ξέρει ποιος είμαι. Τι έχω δώσει τόσα χρόνια. Στις διάφορες συλλογικότητες που συμμετείχα. Από το Πολιτιστικό Σύλλογο της γειτονιάς,  μέχρι τώρα, το προεδριλίκι στη «γαία». Με όλα τα ενδιάμεσα.  Και τι μπορώ να προσφέρω. Αν με ψηφίσουν καλώς. Αν όχι δεν θα κάτσω να σκάσω. Θα έχω έτοιμο το χρωματάκι. Να αμοληθώ στις παραλίες. Τον ελεύθερο χρόνο μου. Θα γλιτώσω και τα εγκαύματα.
-         Ήντα να σου πω. Καλή επιτυχία.
Ζεματισμένα. Μουδιασμένα τόπε. Ο θείος. Και έφυγε. Χωρίς χαιρετούρες.

Ο ανιψιός ήθελε να του πει και άλλα.
 Ότι την ημέρα των εκλογών δεν θα κάνει δρομολόγια. Τραβολογώντας γερόντια και γερόντισσες στα εκλογικά κέντρα. Για να τον ψηφίσουν.  Με πρώτη και καλλίτερη τη μάνα του. Που ακόμα δεν της τόχει πει. Ούτε θα τσαντηρώσει από τα άγρια χαράματα. Μέχρι το βράδυ. Στα προαύλια των εκλογικών κέντρων. Με γραβάτα και κουστουμιά. Μοιράζοντας χαιρετούρες. Χαμόγελα. Σταυρωμένα ψηφοδέλτια. Υποσχέσεις. Ρουσφέτια.
Θα μάζευε κουκιά.
Αφού πρώτα, ψήφιζε.
Ξερά κουκιά.
Για το χειμώνα.
Που προβλέπεται να είναι μακρύς...

Δεν υπάρχουν σχόλια: